Londen, 19 november 2005

gay1Ben nu weer terug uit Londen vandaan en met beide benen weer op de grond na een kort maar toch wel erg extreem lang weekend (en dan bedoel ik qua tijd!). We waren afgelopen vrijdag pas om half 12 op het hotel en moesten nog uitvinden waar een metrostation was, omdat het station waar wij uitkwamen dicht ging voor het weekend i.v.m. werkzaamheden! Na 15 minuten kwamen we eruit dat Paddington station redelijk gay2dicht bij was.

Na contact hebben gezocht met Kimberly en Simon die de allereerste metro zouden nemen naar de G-A-Y bar (daar stonden we in de rij voor de pols bandjes). Onze metro zou pas om 5.46 in de ochtend vertrekken dus even slapen en dan om 5.00 uur op en in de rij gaan staan! Peter zag er als een berg tegen op om een aantal uur in de rij te gaan staan en zeker als het nog donker is en koud is!.

Bij aankomst G-A-Y waren we zeker niet de enige die al zo vroeg in de rij stonden, maar via Kimmy begrepen dat er volgens inside information (zij had de tour manager gesproken van Madonna) ongeveer 400 polsbandjes werden uitgedeeld! Dan had je twee aparte rijen, rij een (deze was aan de andere kant van het gebouw) daar stonden de REGULARS (vaste klanten) van de disco en deze hadden als eersten de kans de polsbandjes te kunnen kopen voor 20 pond (maal 1,4 in euro’s) de rij waar wij in stonden waren de NON REGULARS, geen vaste klanten. Hiervoor ging de verkoop van de polsbandjes pas in als de REGULARS hun bandje hadden! Dus dat kon nog wel even duren gezien de rij van de REGULARS zeker 300 meter was!

De rij van ons werd ook steeds groter en groter, er werd zelfs (wat ik heb begrepen) verteld aan de laatkomers dat de kans wel heel klein zal zijn dat ze nog aan een polsbandje konden komen! Wij stonden ongeveer een metertje of 30 van de deur af (net om de hoek). Goed ondanks dat het koud is was de sfeer wel erg gezellig en werd er veel gelachen. De eigenaar Jeremy was druk in de weer iedereen te voorzien van een koekje of snoepje! later was hij weer druk aan het tellen, en dan maal 20 pond doen (LOL). Dan horen we gejuich de verkoop voor de REGULARS is begonnen dus schiet nu maar op! (ze zijn een half uur voor tijd zelfs). De rij van ons begon wat dichter op elkaar te staan zodat wij nu nog maar gay3een metertje of 20 hebben te gaan) en dan flikt er toch nog eentje die denkt slim te zijn en voor te dringen (haha dat had je gedroomd). Het was inmiddels 12.00 uur geweest, eerst getracht met zijn allen de dame en heer in kwestie er op te wijzen dat het not done is als iemand al 6 uur in de rij staat er zomaar voor te duiken, waarop totaal geen response van de voordringers kwamen!

We stelden ze voor de keus of vrijwillig weg of we roepen nu Security.

De man in kwestie liep weg One down, one to go! Dus dan maar de hulp inroepen van de Security, deze deed er weinig aan, alleen de dame in kwestie vragen hoe het zat en mocht ze toch weer terug in gay4de rij! Goed ze had nog geen bandje, en het zou heel erg wrang zijn als jij uren in de rij staat en zij even voordringt net dat laatste bandje voor je neus weg kaapt!! Nu onze rij eindelijk aan de beurt is, gaat het eigenlijk allemaal erg snel! En dan zijn we binnen en gaan de trap om hoog en daar in een ruimte konden we eindelijk onze 20 pond kwijt en het meest fel begeerde polsbandje om krijgen! AAAHHHH!!! WIJ ZIJN BINNEN!!!!!!!!!!!!!
Eenmaal weer buiten duurt het nog zeker tot 22.00 voordat we de Discotheek binnen kunnen en moeten dan nog wachten tot 0.30 voordat Madonna opkomt.

Dus zijn wij de stad ingegaan en heerlijk in de zon gezeten en lekker lopen slenteren! Plotseling zegt Peter ’ik moet nu terug naar het hotel ik stort in!’. Wij terug naar het hotel en hebben denk ik een uurtje of anderhalf nog even bij geslapen.

Rond 18.00 zijn we weer terug gegaan met de metro naar Piccadilly Circus en lekker rond gelopen en heerlijk gegeten..! Hadden afgesproken met Kimmy en Simon en de rest om rond 22.00 richting G-A-Y te gaan. Eenmaal daar aangekomen konden we weer in de rij (je had Peter moeten horen) LOL! Maar deze rij ging erg soepel voorbij (ja je kwam er niet in zonder pols bandje!). Dan binnen waren we zeker niet de eersten. De Disco was al afgeladen met mensen dus duurde behoorlijk lang voordat we de jassen kwijt waren en dan maar kijken hoe dicht we bij het podium konden komen!

Erg dicht dus, na soepel hier en daar door de menigte te manouveren stonden we vooraan. Peter bleef achterin, om zo wat foto’s te kunnen maken en vond ook dat de muziek erg hard stond voor zijn gehoor. Er werd heerlijke muziek gedraaid van Wham tot een aantal van Madonna achter elkaar. Het podium was klein en met drum, keyboard en gitaar plek en achterin een beeldscherm met daarop de afbeelding van Confessions On A Dance Floor. ‘Who’s that girl’ werd ingezet en ging gelijk weer uit want het was TIME voor het laatste optreden in Europa voor de promotie van het album! Stuart Price stond recht voor ons en daar was dan het geluid van de tikkende klok!

gay5Het scherm achterin gingen open en daar was in het roze gekleed M A D O N N A!! Iedereen brulde mee en danste mee, en als ik je vertel hoeveel telefoontjes de lucht in gingen om een fotootje te maken dat wil je niet geloven! Na Hung Up zegt ze dat het optreden dat in Camden Palace (Koko) plaatsvond maar een opwarmertje was. Ze was zooo dichtbij en tijdens ‘Get together’ kwam ze even voor ons zitten en kon je duidelijk haar glitterwimpers zien! Wat een body zeg en heerlijk je zou er zo verliefd op worden (LOL). Do you like my new album??? YEAAAAAHHH!!! I Made this record for you F*ckers!.

Volgende nummer was ‘I Love New York’ en ze moest gelijk even melden dat New Yorkers er voor gaan als ze iets willen en dat wij (fans) dezelfde instelling hebben en dat ze ook gek is op Londen (I LOVE LONDON). ‘Let It Will Be’ was dan het vierde nummer en ze heeft er een remix van gemaakt en het nummer is al geweldig op het album, maar dit is nog vele male beter dan op de cd! Madonna sluit af met ‘Everybody’ (I’m not only doing new songs, this song is 22 years old) en de dansers komen weer terug en samen met Madonna dansen ze their asses off for us!

Er komen een grote hoeveelheid ballonnen naar beneden en daar is Madonna niet echt van gecharmeerd en schopt deze hard terug het publiek in! Als everybody bijna is afgelopen dan gaat deze over in nog een klein stukje van ‘Jump’, WOW!! Spring nu nog harder en schreeuw nog harder…! Dan is het echt afgelopen en is Madonna verdwenen.

WOW! Wat een avond en wat een show en zoooooo dichtbij! Dit had ik voor geen goud willen missen…! De muziek blijft wel van Madonna in de club, maar merendeel van het publiek gaat richting bar of gaat de jassen halen! Het is inmiddels nu al een uurtje of 1 geworden en moeten nog terug naar het hotel! Eenmaal buiten proberen we eerst met de bus, maar die rijd niet op Oxford street want deze ligt open en een taxi is te duur (20 pond!) dus nemen we afscheid van de groep en gaan terug lopen naar het hotel, rond een uurtje of half 3 zijn wij weer terug en gaan moe maar zeer voldaan slapen…!

HANS